Translate

Zoeken in deze blog

vrijdag 3 november 2023

Uiltje Investors day 2016 rum BA export stout 10%

Investor Day 2016 - 

Rum BA Export Stout van Het Uiltje

De Investor Day 2016 - Rum BA Export Stout is een bier gebrouwen door Het Uiltje uit Haarlem. Deze Export Stout heeft een alcohol percentage van 10.0%. De bierstijl Export Stout komt van oorsprong uit Groot Brittanië. (https://www.beerinabox.nl/speciaalbier/het-uiltje-investor-day-2016-rum-ba-export-stout)

O ja, dat weet ik nog...

In oktober 2016 struinde ik door Haarlem. Ik stapte de Uiltje bar in en zocht de brouwerij. Die daar niet zat. Na nog een paar bussen liep ik een bedrijventerrein op. Daar was een open dag van de brouwerij. Het was er druk en een gezellige drukte, waar ik niet echt in paste. wel kreeg ik er een flesje BA rum mee van 10%, zo van het vat. De fles kwam ik laatst weer tegen. Bijna 7 jaar later. Het stickertje op de fles was bijna vergaan dus toch maar open gemaakt. De fles plopte niet. De geur was rum/verfontstopper. De eerste smaakcontact was alcohol/rum. Daarna kwam er iets stroperigs bij qua smaak, niet qua mondgevoel. De koolzuur ontbrak compleet. Het alcoholgebeuren ging meteen naar mijn hoofd. Ik dronk dit zo vlak voor de zomer dus de temperatuur buiten was wel heel anders dan nu. Bij volgende slokken was het niet zo zeer de smaak, maar eerder een branderigheid. Niet een opwarmend iets, maar een naar iets. Dit is de reden dat ik niet van hoog alcoholische bieren hou.

Terwijl ik een film kijk over een of ander vliegtuig King Air N559DW dat opstijgt begint mijn hoofd te tollen van de alcohol. Het bedrijf is nu overgenomen door Bavaria. Zullen er nog meer van dergelijke investeerdersdagen komen?

 

Wat heeft het eigenlijk voor nut om dit bier nader te beschrijven? Het was een once-in-a-lifetime eenmalig brouwsel. Elk bier(vat) is anders. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten