Translate

Zoeken in deze blog

zondag 10 april 2022

La Couffe

 LA CHOUFFE brengt citrustonen in de mond, gevolgd door een verfrissende, aangenaam kruidige toets die het geheel een grote lichtheid geeft. Dit goudkleurige bier met een lichte hopsmaak was het allereerste dat 40 jaar geleden uit de kuipen van brouwerij Achouffe kwam. Sindsdien hebben zijn unieke, al met talrijke prijzen bekroonde smaken de harten van bierliefhebbers over de hele wereld veroverd! (https://chouffe.com/nl-nl/biers/la-chouffe/)

Op café zag ik de flesjes met etiket met '40', en ik kon niet anders dan een La Chouffe bestellen. Een zwaar blond zag ik eigenlijk niet zo zitten, maar het viel me alles mee. Ik drink meestal wat pilsjes, en afhankelijk van het weer en de sfeer een IPA, weizen of (pastry) stout. Dus extra bitter, extra zachte banaan of extra zoet.  


Geen opmerkingen:

Een reactie posten