Translate

Zoeken in deze blog

dinsdag 4 juli 2023

Weizen verwijzen

Met het warme zomerweer is een weizen op het terras lekker.

Bij de slijter zag ik een weizen van Othmar en die vergeleek ik laatst met een Franziskaner. 

Othmar Weizen is een Weizenbier van de Ootmarsummer bierbrouwerij. Het bier heeft een aantrekkelijke, frisse gele kleur een romige, witte schuimkraag. Fris en fruitige aroma's van gedroogd fruit met hinten van banaan. In de afdronk licht, fris en dorstlessend. (https://www.bierista.nl/othmar-weizen)

Franziskaner Hefe-Weissbier Naturtrub is een frisse weizen. Dit tarwebier is elegant en fijn verfrissend. Koperkleurig en flink aromatisch met hinten van banaan en citrus. (https://www.bierista.nl/franziskaner-hefe-weissbier-naturtrub)

Brouwerij van Franziskaner is Anheuser-Busch InBev, dat wist ik niet...

De Othmar weizen was wat fruitiger en romiger en wat 'zuurder' dan de Frankzikaner. In de Franziskaner herken ik wel citrus en banaan.

Ik ben eens op een warme dag in Nieuw Zeeland een lekker Great White weizen gedronken met een heerlijke romige bananensmaak, maar het kan ook mij herinnering zijn die het verheerlijkt. 

Het zou ook zo kunnen zijn dat het niet eens het type bier is, maar de sfeer en de mensen waar je ergens mee bent die bijdragen aan de smaak en het genieten van bier. Net zoals van het heerlijke zomerweer.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten